Sort by
Sort by

„Nestlé Baltics“ dalyvauja jau tradicija tapusioje konferencijoje „Food Innovation Summit“ Estijoje: diskutuos apie augalinės mitybos svarbą ir tvarumą

Food Innovation Summit

Šiandien, spalio 31 dieną, Taline prasideda jau penktą kartą organizuojama konferencija „Food Innovation Summit“. Jos metu mitybos ekspertai iš Baltijos šalių dalinsis naujausiomis maisto sektoriaus tendencijomis, kalbės apie augalinės mitybos svarbą bei analizuos pastarųjų metų augalinių produktų gamybos ir vartojimo pokyčius.

Konferencijoje, be kitų ekspertų ir pasaulyje žinomų prekės ženklų, dalyvauja ir „Nestlé Baltics“ Maisto verslo vadovė Vilma Kapočienė, kuri susirinkusiems atsakys į klausimą – „Augalinis maistas – tendencija ar būtinybė?“.

„Mityba turi didžiulę įtaką žmogaus sveikatai – skaičiuojama, kad dėl netinkamos mitybos pasaulyje kasmet miršta milijonai žmonių, dar didesnė dalis jų patiria rimtų, gyvenimo būdą verčiančių keisti sveikatos problemų. 2017 m. žurnale „New England Journal of Medicine“ mokslininkai pristatė dvylika metų trukusio tyrimo rezultatus, kurie parodė, jog didesnę tikimybę ilgiau gyventi turi tie žmonės, kurie į savo mitybą įtraukia daugiau vaisių, daržovių, ankštinių augalų, viso grūdo patiekalų ir riešutų, o per didelis riebios mėsos ir kitų gyvulinių produktų vartojimas yra siejamas su širdies, kraujagyslių bei tokiomis ligomis, kaip vėžys ir diabetas.

Vis tik Baltijos šalyse mėsos suvartojama labai daug – rinkos tyrimų bendrovės ,,NielsenIQ” 2023 m. balandžio mėnesį atlikto tyrimo duomenimis, virš 80 proc. Baltijos šalių gyventojų prioritetą teikia ne augalinei, o tradicinei mitybai. Tačiau svarbu suprasti, kad dažnesnis augalinės kilmės produktų įtraukimas į dienos racioną gali ne tik smarkiai prisidėti prie visuomenės sveikatinimo ir tvaresnės mitybos, bet taip pat – sumažinti neigiamą poveikį aplinkai“, – dar prieš renginį kalbėjo augalinių produktų „Garden Gourmet“ prekės ženklo vadovė V. Kapočienė bei džiaugėsi augančiu augalinio maisto sektoriumi, kuris siūlo alternatyvą daugumai mūsų pamėgtų produktų – nuo žuvies iki vitaminais ir reikiamomis medžiagomis pripildytų augalinių dešrelių, paplotėlių, sojos faršo ir kt.

Visuomenės sveikata ir tvari aplinka – vienas didžiausių „Nestlé“ veiklos prioritetų. Dėl šios priežasties bendrovė siūlo augalinės kilmės maisto ir gėrimų produktus, skirtus tiek vegetarams, tiek veganams ar fleksitarams (t.y. žmonėms, kurie sumažino suvartojamos mėsos kiekį ir į savo mitybos racioną įtraukė daugiau augalinės kilmės produktų), o vienas pagrindinių jos siekių – iki 2030 m. užtikrinti, kad dėl maisto ir gėrimų gamintojo veiklos nebūtų daromas neigiamas poveikis aplinkai.

„Ateityje bus labai svarbu sukurti kuo daugiau augalinės kilmės maisto produktų ir gėrimų, kurie būtų palankesni klimatui bei kurių tiekimo grandinėje būtų užtikrintas neutralus anglies dvideginio kiekis. Būtent to siekiame ir mes – jaučiame atsakomybę prieš ateities kartas ir visą planetą, todėl mūsų prekės ženklas „Garden Gourmet“ siūlo platų augalinių produktų asortimentą bei prisideda prie mažesnio maisto švaistymo“, – teigia V. Kapočienė.

Bendrovė taip pat siekia, kad iki 2025-ųjų visos prekės ženklo pakuotės būtų perdirbamos arba naudojamos pakartotinai, mokslinių tyrimų pagalba ieško būdų, kaip padėti ūkininkams gerinti produktyvumą, aplinkos saugą bei žaliavų kokybę.